Berapa lama tatu yang baru dibuat mesti ditutup?

Berapa lama untuk menutup tatu yang baru dibuat

Setelah mendapat tatu, lautan keraguan bermula untuk "pendatang baru" ke dunia tinta pada kulit. Berapa lama saya perlu sapukan krim pada tatu? Bolehkah saya berenang di kolam renang? Bilakah saya boleh kembali ke gim? Terdapat banyak persoalan dan keraguan yang mengelilingi tatu baru yang baru sahaja kita buat. Dalam artikel ini kita akan menjawab salah satu soalan utama ini. Dan ia mengenai jangka masa tatu yang baru dibuat mesti dilindungi.

Satu hari? Dua? Tiga? Bergantung. Begitulah keadaannya. Dan saya akan mendedahkan pengalaman peribadi saya yang telah membuat saya tahu berapa lama saya mesti mempunyai tatu yang baru dilindungi. Sekiranya tatu bersaiz kecil atau sederhana dan anda tidak berada di "kawasan sensitif" yang lebih terdedah kepada jangkitan, ia hanya akan berlangsung satu hari. Dan jelas dari saat kami meninggalkan studio tatu sehingga keesokan harinya.

Berapa lama untuk menutup tatu yang baru dibuat

Malam pertama kita harus menyembuhkan tatu dan menutupnya semula dengan filem telus untuk menghabiskan malam pertama dengan tatu ditutup. Dengan cara ini, kami akan mengelakkan cadar untuk dicemari dengan dakwat bahawa kulit keluar atau mereka benar-benar boleh melekat tatu baru dibuat. Dan percayalah, ini adalah perasaan yang tidak akan anda alami.

Tetapi Bagaimana jika ia adalah tatu besar?  Sekiranya sudah menjadi bahagian yang sangat besar seperti setengah lengan atau bahagian kaki yang besar, disarankan agar dua atau tiga malam pertama kami tidur dengan tatu tertutup. Walaupun begitu, pada siang hari, lebih baik tidak membawanya ditutup dengan filem lutsinar, kecuali jika kita pergi bekerja dan kita boleh bersentuhan dengan kotoran.

Berapa lama untuk menutup tatu yang baru dibuat

Sekiranya kita mempunyai profesion di mana, tidak dapat tidak, kita diwarnai dengan minyak atau jenis kotoran, adalah mustahak bahawa selama dua minggu pertama kita bekerja dengan tatu kita dengan betul untuk mengelakkan masalah semasa proses pemulihan. Oleh itu, dan untuk menyelesaikan artikel ini, kita boleh mengatakan bahawa jika tatu itu kecil, hanya disarankan untuk menutupnya pada hari pertama (atau paling banyak pada dua yang pertama), sementara jika besar, idealnya adalah untuk menutup ia selama dua atau tiga hari selepas tatu dibuat.

Ingat adalah penting bahawa tatu yang baru dibuat dapat "bernafas" untuk mempromosikan penyembuhan yang betul. Dan perkara yang sama berlaku semasa menggunakan krim yang anda gunakan untuk penyembuhan, jika anda menggunakan jumlah yang berlebihan, kulit tidak akan dapat bernafas dan boleh menyebabkan tatu tidak sembuh dengan baik.


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan.

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.

bool(benar)