Tatu Poseidon, dewa laut

tatu-poseidon

Hari ini kami ingin berkongsi dengan anda makna tatu Poseidon, reka bentuk yang mungkin kelihatan tidak begitu berguna untuk anda, walaupun terdapat kawasan di mana ia berada.

Kami bercakap mengenai tatu dari Poseidon atau Neptunus bergantung kepada budaya (Latin atau Yunani), ia adalah simbol air, laut dan lautan. Ramai orang yang bekerja di laut memilih elemen ini untuk mereka tatu dewa, sebagai simbol perlindungan bagi mereka.

tatu-poseidon1

Ikan besar di Olympus

Lukisan Poseidon dan dua ikan.

(Source).

Poseidon adalah salah satu dari dua belas dewa Olimpik, menjadikannya tembakan besar di Parthenon. Dia adalah adik lelaki Zeus, yang bertanggung jawab atas darat dan udara. Poseidon, sebaliknya, harus menjadi tuan laut. Sebaliknya, Hades, saudara ketiga keluarga dewa ini, berkuasa memerintah dunia bawah.

Tatu Neptunus penuh di kaki.

(Source).

Selain laut, Poseidon dipuja sebagai dewa gempa bumi, dan dengan trisula sihirnya, dia dapat membuat mata air muncul di mana sahaja dia mahu dan memanggil ribut. Juga, walaupun dia adalah dewa laut, Poseidon lebih suka mengembara dengan kereta kuda daripada menaiki kapal, selalu ditarik oleh monster setengah kuda setengah ular laut.

Tatu Poseidon di lengan.

(Source).

Sebagai tambahan, Poseidon adalah pemilik pulau yang telah menjadi mitos: Atlantis.

Apakah maksud tatu ini?

Neptunus dengan tridentnya di laut.

(Source).

The Tato Poseidon berusaha untuk mendapatkan perlindungan dewa ini, yang ketika dia bersemangat memberikan laut yang tenangItulah sebabnya ia adalah reka bentuk yang sangat dihargai oleh orang-orang yang bekerja di laut. Selain itu, trisula itu menambah nilai pada maknanya, kerana trisula itu adalah simbol keharmonian, fikiran, tubuh dan roh, serta masa lalu, masa kini dan masa depan. Bagus kan? Saya secara peribadi menyukai perlambangannya.

Idea tatu Poseidon

Tatu Angry Poseidon.

(Source).

Mari lihat beberapa reka bentuk tuhan ini, Poseidon di kulit kita.

Laut, kerajaan Poseidon

Laut jauh di tatu. Tentunya itu adalah reka bentuk yang akan dipilih sendiri oleh Poseidon jika ingin mendapatkan tatu. Untuk mengaitkannya dengan tuhan, anda dapat menunjukkan kepadanya keluar dari air, atau hanya trisula (kuning logam dan biru laut itu indah). Untuk menunjukkan kemarahannya, dia memilih laut yang berombak atau bahkan pusaran air di antara perairan.

Duyung dan penduduk mitologi lain di laut

Tatu duyung menyikat rambutnya.

(Source).

Sebenarnya, duyung tidak seperti yang kita kenal pada zaman klasik, sejak mereka mempunyai badan burung dan bukannya ekor (Ekornya ditambahkan ke legenda hingga tidak lebih atau kurang dari Abad Pertengahan). Selanjutnya, mereka tidak mempunyai hubungan dengan Poseidon, kerana mereka berasal dari dewa-dewa sungai yang lain. Namun, sebagai penghuni laut yang terkenal, anda mungkin tergoda untuk membuat reka bentuk yang menjadikannya sebagai protagonis.

Lumba-lumba, menyelinap lautan

Lumba-lumba mempunyai hubungan yang sangat tidak dijangka dengan Poseidon, kerana mereka adalah protagonis salah satu legenda terkenalnya, yang menerangkan asal-usul buruj Dolphin (Walaupun anda mungkin tidak mahu mendapatkan tatu setelah bertemu dengannya).

Tatu lumba-lumba dengan teks Yunani.

(Source).

Legenda mengatakan bahawa Amphitrite, seorang Nereid, bersembunyi di Atlantis untuk melarikan diri dari Poseidon, yang ingin menikahinya. Walau bagaimanapun, salah seorang penjaga dewa, seekor lumba-lumba, menjumpainya di salah satu pulau Atlantis dan dia membawanya ke hadapan dewa, yang dengan bersyukur memberi lumba-lumba tempat di antara bintang-bintang.

Kuda, simbolnya yang lain

Sekiranya anda berfikir bahawa tidak ada yang dapat mengalahkan anda dalam kegelapan, untuk melihat apakah anda berani menatu kuda dan memberitahu orang bahawa sebenarnya itu adalah rujukan kepada Poseidon, pelindung kuda, yang sangat menyayangi mereka sehingga dia bergerak dengan kuda melalui laut (walaupun kebanyakan dengan ekor ular laut, semuanya harus dikatakan). Sebenarnya, Pada zaman dahulu, para pelaut mengorbankan kuda dengan menenggelamkannya ke laut untuk melakukan perjalanan yang selamat. Sekiranya anda memilih salah satu dari ini, tentunya tidak ada yang akan mengalahkan anda menjadi yang asli.

Trident, simbolnya yang hebat

Poseidon dengan trisula yang digariskan.

(Source).

Kami sudah bercakap mengenai Trident Poseidon, simbol dewa besar ini. Dengan itu dia dapat memanggil badai dan air mancur. Tanpa ragu dia akan merasa telanjang tanpa dia, jadi yang paling biasa adalah melihatnya ditemani olehnya. Walau bagaimanapun, anda boleh memilih reka bentuk yang lebih sederhana, dengan tren sahaja.

Triton, anak Poseidon

Baru dengan kaki lobster.

Seperti semua dewa lama, Poseidon mempunyai banyak keturunan, walaupun mungkin yang paling terkenal adalah Triton, juga anak Amfitrit yang miskin, orang Nerea yang kita bicarakan sebelumnya. Triton diwakili sebagai duyung, yaitu dengan ekor ikan dan tubuh manusia, walaupun representasi lain dengan ekor udang galah atau bahkan cakar tidak jarang terjadi.

Planet Neptunus

Tatu planet, termasuk Neptunus.

Sekiranya perkara anda adalah tatu Poseidon yang merujuk kepada tuhan dengan cara yang lebih gelap (tetapi anda belum selesai menyukai idea kuda), jangan menolak untuk melambangkannya melalui planetnya, Neptunus, yang mengambil namanya dari Poseidon versi Latin. Ia kelihatan hebat pada tatu kecil dengan warna kebiruan yang indah.

Rujukan ke Odyssey

Tatu petikan Odyssey.

(Source).

Adakah anda tahu itu Poseidon adalah sebab Ulysses miskin tidak dapat pulang ke rumah? Dewa menjadi sangat marah sehingga dia mengutuknya untuk mengembara di laut selama bertahun-tahun. Oleh itu, cara yang berbeza untuk mengingati tuhan ini adalah dengan merujuk kepada klasik sastera ini, alasan yang tepat untuk meletakkan petikan dalam bahasa Yunani.

Dan tentu saja Poseidon

Dan di antara tatu Poseidon, tentu saja, rujukan kepada tuhan itu sendiri tidak mungkin ada. Wakilkannya dalam keadaan marah atau gembira, bagaimanapun, adalah idea yang baik untuk menemaninya dengan trisula yang setia. Terlihat sangat bagus dalam gaya yang realistik, dengan warna biru dan hijau yang mencipta semula keindahan dasar laut.

Tutup Poseidon.

(Source).

Tatu Poseidon diilhamkan oleh dewa senjata untuk diambil, bukan? Beritahu kami, apakah reka bentuk kegemaran anda? Adakah anda fikir kami telah terlepas? Ingatlah untuk memberitahu kami dalam komen!


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan.

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.

bool(benar)