Maksud tatu nombor VIII: nombor terkutuk

Angka 13: nombor tidak bernasib baik

Angka 13: nombor tidak bernasib baik

Kali ini saya akan membincangkan empat nombor dengan makna negatif.

Jumlahnya tiga belas

Memperluas apa yang telah dikatakan oleh Loreto, tiga belas dianggap sebagai nombor yang tidak bernasib baik dalam budaya kita (walaupun sebenarnya saya suka dan saya tahu orang lain juga) kerana ada tiga belas orang yang berada di Perjamuan Terakhir, termasuk Judas, pengkhianat. Itulah sebabnya angka tersebut ditolak oleh agama Kristian seperti sebelas. Terdapat juga tiga belas penyihir dalam coven dan bab Ketiga belas Apocalypse mengumumkan kedatangan dajjal.

Walaupun tidak negatif untuk semua budaya: di Maya, tiga belas adalah unit asas yang mengatur kalendar keramat 260 unit dan bagi penduduk asli Amerika, ia adalah Dewi, Ibu bagi semua ciptaan.

Sesuatu yang sangat pelik, tatu dengan nombor 13 itu digunakan oleh mafia Mexico di utara untuk mengenal pasti diri mereka sendiri, dan 14 di mafia di selatan.

Nombor 88, 14 dan 18

1488

1488

Pasti akan mengejutkan beberapa orang bahawa dia memasukkan nombor-nombor ini di antara yang terkutuk. Yang tidak diketahui oleh ramai orang ialah 88 melambangkan Heil Hitler (hormat kepada Hitler) kerana H adalah huruf abjad kelapan (88 = HH). Jumlah 18 sesuai dengan inisial Hitler (18 = Adolf Hitler)

El nombor 14 itu adalah simbol Nazi kerana terdapat empat belas kata yang diucapkan oleh David Lane, seorang pemimpin supremasi kulit putih: "Kita mesti memastikan kewujudan rakyat kita dan masa depan untuk anak-anak kulit putih." Seorang anggota Ku Klux Klan mengasaskan "The Order", sebuah kumpulan yang bertujuan untuk membebaskan bangsa Aryan dari kekuasaan Yahudi dan yang mereka tidak teragak-agak untuk melakukan banyak kejahatan.

Curtis allgier

Curtis allgier

Disabitkan dengan pembunuhan dan rompakan, dia mati di penjara dari mana dia menulis artikel dan buku di mana dia mempertahankannya ketuanan putih, keperluan untuk menghilangkan mereka yang tidak, serta kebencian mereka terhadap orang kulit putih yang tidak berfikir sama dan yang disiarkan di pelbagai media dan juga dalam sebuah editorial yang disebut 14 Palabras.

El 14 dan 88 Mereka juga muncul bersama dalam banyak kesempatan, jadi jika anda melihatnya bertatu, anda sudah tahu maksudnya dan siapa anda berada di hadapan.


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan.

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.